מחקר שיעסוק בבסיס הגנטי של המחלות האנושיות, מתאפשר בזכות תרומה של 500 אלף דולר ממשפחת האסנפלד

Half-Million Dollars to Fund Program for Genomics and Human Disease

ראש העיר ניר ברקת במאמץ משותף עם הקרן לירושלים ושערי צדק גייסו חצי מיליון דולר למימון מחקר בתחום המחלות והגנום האנושי

המחקר, שיעסוק בבסיס הגנטי של המחלות האנושיות, מתאפשר בזכות תרומה

של 500 אלף דולר ממשפחת האסנפלד

המרכז הרפואי שערי צדק הודיע כי בסיוע ראש העיר ניר ברקת והקרן לירושלים תפתח "תכנית האסנפלד" לחקר הגנום ומחלות אנושיות.

התכנית מתאפשרת בזכות תרומה של 500 אלף דולר שהתקבלה ממשפחת האסנפלד המתגוררת ברוד-איילנד שבארה"ב. משפחת האסנפלד היא תורמת ותיקה לעיר ירושלים. בחמש השנים האחרונות בלבד, פעלה המשפחה בשיתוף פעולה הדוק עם לשכת ראש העיר ברקת ואנשי הקרן לירושלים כדי להקים את המזרקה ע"ש סילביה האסנפלד בפארק טדי וכן תמכה בתכנית בתחום איכות הסביבה בבתי ספר שונים בירושלים. בנוסף תמכה המשפחה לאחרונה בפתיחת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי באמפיתיאטרון ע"ש מריל האסנפלד הממוקם בבריכת הסולטן.

את המחקר החדש תוביל פרופ' אפרת לוי-להד, מנהלת תחום הרפואה הגנטית בשערי צדק. בשנים האחרונות היו חוקרי שערי צדק בחוד החנית של גילויים גנטיים חשובים אשר סייעו למדענים לסמן גנים ספציפיים הקשורים למחלות כגון אלצהיימר וסרטן השד. "תכנית האסנפלד" תאפשר לשערי צדק ולירושלים להיות בקדמת המחקר הרפואי בתחום.

מנכ"ל שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, אמר השבוע: "אנו מעריכים מאוד את נדיבותה וחזונה של משפחת האסנפלד, אשר ביחד עם ראש העיר ניר ברקת והקרן לירושלים יסייעו ליכולתו של בית החולים להוביל גילויים פורצי-דרך בתחום החשוב של המדע הרפואי. מנהיגותו של ראש העיר הייתה חשובה בחיזוק מעמדו הלאומי והבינלאומי של שערי צדק כבית חולים מוביל הן בתחום הרפואה הקלינית והן בהתפתחות המדעית".

פרופ' הלוי תיאר את התכנית החדשה כ"תכנית המתמקדת במחקר המחלות הגנטיות במטרה להבין טוב יותר גורמים גנטיים ואבחון מוקדם כדי למגר מחלות אלה".

ראש העיר ברקת אמר כי התכנית החדשה היא חלק ממאמץ רחב ומתמשך לחיזוק ירושלים כמרכז עולמי של מצוינות מדעית. "שערי צדק והצוות הרפואי העובד בו זוכים בהכרה עולמית בשל קידום המחקר הרפואי. התרומה שגייסנו תסייע ביצירת חממה לגילויים מדעיים מובילים וחוקרים בינלאומיים יפנו לירושלים כמקור למחקר רפואי חדשני ופורץ-דרך. הודות לתרומה הנדיבה של משפחת האסנפלד, גילויים חדשניים יסייעו למיליוני אנשים ברחבי העולם".

נשיא הקרן לירושלים מרק סופר אמר השבוע: "אנו גאים להיות חלק מהיוזמה המתקיימת באחד מהמרכזים הרפואיים המעולים של ישראל. המחקר שייערך בשערי צדק ישמש כמגנט עבור חוקרים חלוצים בתחום הגנטי אשר יהפכו את ירושלים לביתם".

"תכנית האסנפלד" היא חלק מתכנית כוללת להרחבתו של המרכז הרפואי שערי צדק בעלות של 150 מיליון דולר. בקרוב יפתח שערי צדק את "בניין הדור הבא" - קומפלקס ענק בן עשר קומות לרפואת ילדים.