חינוך

תלמידים מתקשים

 Struggling Students 2

תלמידים מתקשים

הדרישה:

הקרן לירושלים תומכת במגוון תכניות חינוכיות המעשירות את בני הנוער בכל רמות ההישגים הלימודיים. כחלק מכך, יש צורך לענות על הצרכים החינוכיים והטיפוליים של ילדים ונוער בסיכון גבוה הנמצאים בסכנת נשירה מבית הספר. ילדים אלו נמצאים בנקודה מכרעת בהתפתחות שלהם וכשהם נמצאים ברמה נמוכה של הישגים הם עלולים להטיל ספק ביכולות שלהם ולסבול מפגיעוּת רגשית ומאכזבות מרובות, העלולות להוביל לתסכול חברתי ואישי.

המענה:

תכנית להעצמה חינוכית:

התכנית להעצמה חינוכית מתייחסת לצרכיהם של כ-170 תלמידים בסיכון גבוה, הנמצאים במעבר בין בית ספר יסודי לחטיבת הביניים. תכניות הדרכה ותמיכה מיוחדות מובילות אותם להישגים גבוהים יותר ומונעות את נשירתם ממערכת החינוך.  

  • התכנית מעצימה תלמידי כיתות ז' עד ט' בחמש חטיבות ביניים ומחדירה בהם אמונה שהצלחה ניתנת להשגה
  • התכנית מאיצה את תהליך הלימוד באמצעות לימוד במסלול מהיר לאורך תקופה קצרה, לימוד המביא להישגים מרשימים במקצועות הליבה
  • התכנית מחזקת כישורים לימודיים וחברתיים ומתמקדת בתפקיד ההורים והמשפחה בחינוך
  • התכנית מחדדת את הכישורים באמצעות סדנאות עבודה קבוצתיות, דיונים, ספורט ועבודות התנדבותיות

מרכזי תמיכה וטיפול במתבגרים בבתי ספר - תרומה אדירה לחיים ולרמת ההישגים של כ - 400 תלמידי חטיבה ותיכון בחמישה בתי ספר בירושלים, המתמודדים עם סביבה משפחתית קשה, נכויות פיסיות, צרכים חינוכיים מיוחדים ומגוון נושאים באמצעות מרכזי תמיכה וטיפול במתבגרים בבתי ספר בירושלים.

  • המרכזים מעניקים טיפול באמנויות, פסיכודרמה, תנועה, פוטותרפיה, תרפיה במוסיקה, תרגילים בדינמיקה קבוצתית, תרפיה באמצעות בעלי-חיים ודמיון מודרך
  • המרכזים מעסיקים את המשתתפים בפעילויות בעלות עניין ובה בעת מגבירים את החשיפה שלהם לבני גילם, מסייעים להם לקבל מרות ולבנות אמון
  • הפעילויות לא מוצגות כהתערבות טיפולית העלולה להתפרש כסטיגמה אלא כמקור להעצמה
  •  המרכזים מוּכחים ככלי אפקטיבי וחדשני לאיתור ולהיענות לצרכים של בני הנוער באמצעות ייעוץ, תמיכה והעשרה

אוכלוסיית היעד:

ילדים ונוער בסיכון גבוה, בעלי "סיכוי אחרון" הנמצאים בסכנת נשירה מבית הספר.

ההשפעה:

  • המרכזים מעניקים אלטרנטיבות מעוררות תקווה ל- 570 תלמידי בתי ספר ובני נוער להינתקות מהמערכת החינוכית או השמה במסגרות אחרות עבור תלמידים המתמודדים עם אפשרויות חמורות אף יותר
  • מספקים מקלט חם ובטוח בתוך סביבת בית הספר
  • מגדילים הישגים לימודיים
  • מפחיתים את הנשירה מבית הספר בשיעור של 20%
  • מגבירים את שביעות הרצון ההורית מבית הספר ואת המעורבות ההורית בחינוך
  • משפרים את אחוז המסיימים את בית הספר, את ההישגים הלימודיים ואת היחסים האישיים החיוביים
  • ממתנים התנהגות מסכנת כגון אלימות, אלכוהול והיעדרויות

שותפים:

אגף החינוך ירושלים, קרן עזריאלי, אנשי עסקים מובילים בהנהגת יזם ההיי-טק ד"ר יוסי ורדי